Priset för en ålderstigen Citroen-M35 hos en legal skrot i Stenungsund hade länge varit under noll kronor. Detta medförde att bilinnehavaren var tvingad att betala för bilskrotningen.
För länge sedan upphörde den offentliga skrotbilspremien för fordonsvrak. Den hade balanserat en rejäl del av avgiften, så massor bestämde sig att överlämna sin Citroen-M35 till en bilskrot i Stenungsund. Men när den uteblev växte också antalet övergivna bilar på alla möjliga ställen.

Trafikverket upprättade nya kompakta förordningar till biltillverkare för att få folk att skrota bilen i Stenungsund. Berörda parter beordrades ta emot och skrota bilar gratis om fordonen inte saknade några väsentliga delar. De måste också organisera insamling av alla skrotbilar upp till 3,5 ton totalvikt. Så en Länsstyrelsen godkänd bildemontering i Stenungsund skulle, utöver handel av begagnade bildelar, dessutom få andra intäkter för en gammal Citroen-M35.
Attraktiva bildelar är en bättre inkomstkälla på Citroen-M35 hos bilskrot i Stenungsund
Fordonstillverkare gavs anvisningar om en 95-procentig återföring efter avregistrering av skrotbilar till en evig kretslopp i nyproduktion. Efter massa års frenetiskt jobb har denna intention nåtts med bra marginal. Därför har krav på betalning ersatts av en rimlig ersättning för uttjänta bilar hos en legal skrot i Stenungsund. Men skrotningsprocessen hade inte lyckats utan Transportstyrelsens auktoriserad bilskrot i Stenungsund söker uttjänta Citroen-Mehari påtryckningar hos skrothandlarna. Uttjänta fordon stämplades som klimatkritiskt avfall, och klimatförvaltningen bereddes i uppgift att tillse att de de hårda normerna följdes ackurat. Bilskrot i Stenungsund med miljöhantering av en Citroen-M35 hos en Länsstyrelsen godkänd bildemontering naturanpassades och övervakades så noga att förbjuden verksamhet skulle försvinna. Det förorsakade dessutom, att nära femtio procent av landets företag var tvungna att avveckla verksamheten. Nu för tiden har omändringen av återvinning av bilar förverkligats till de nya riktlinjerna. En auktoriserad bilskrot som hämtar skrotbilar följer miljökraven med mottagningsbevis utan klagomål. Men allt är inte frid och fröjd. Äldre uttjänta Citroen-M35 och andra trotjänare är eftertraktade föremål.
Skrotar i Stenungsund gör vad som helst för att skaffa gamla Citroen-M35
Att bilskrot med självplock i Stenungsund har brysk konkurrens om en ålderstigen Citroen-M35 är ingen ny upplysning. Olagliga utskeppningar har fortgått en god stund. Det presenteras i Enköpings Posten hur naturinspektörer och aina bara kan se på, hur beskaffenhet för hundratusentals kr bara försvinner i dessa bedrägerier. Den samordnade brottsligheten har hittat en ny och säker näring begagnade reservdelar vid sidan av knarkförsäljning. Och hanterande med återinförande av uttjänta bilar i trafik ökar konstant. Suget efter prisvärda begagnade personbilar som Citroen-M35 är större än någonsin. Några, mer eller mindre samordnade, bilverkstäder inhandlar och dona tillräckligt ordentlig med beg. reservdelar. Detta är så klart en missräkning att bilskrot betalar för skrotbilar i Stenungsund för de aktiva naturkämparna, som slåss mot de stigande avgasutsläppen. I den aktuella virus uppmaning, att åka bil i stället för att resa spårvagn, växer engagemanget för inköp av en prisvärd andrabil till hushållet främsta option. Så en Länsstyrelsen godkänd skrotfirma i Stenungsund kan man boka hämtning av bilen för skrotning ser med dysterhet hur en uttjänt natur- och inte säker Citroen-M35 åker på sidan om sin återvinning.