Bonus-Malus ökar inte antalet Fiat-Tipo till bilskrot i Agnesberg

Billiga kördugliga Fiat-Tipo går mot den allmängiltiga strömmen av svårsålda artiklar i Agnesberg. Den nuvarande Covid-19 har lamslagit vissa regioner i Sverige. Framtiden är ju osäker, av den orsaken väljer en del att behålla i sina stålar tills någon omändring äger rum. Handlande av att skrota bilen i Agnesberg moderna personbilar ligger inte längre som något prioriterat kostnadsslag i hushållsbudgeten.

Men billiga begagnade Fiat-Tipo går stick i stäv mot andra bilar. Köpbehovet av fordonsvrak har inte någon gång varit så ofantlig som den är numera. Förklaringen är simpelt. Fortsättningsvis behöver många ta sig till arbetsplatser, affärer eller någon fritids sysselsättningsplats. Många av de här resor utförs med allmänna spårvagnar. Det är även det färdsättet med övergivna bilar som beslutas igenom skilda politiska ställningstagande. Så för att tygla bilresorna har bensinpriser ökats, Regeringen har höjt bilskatten också trängselskatter har lanserats. Alla styrda politiska insatser har såklart utmynnat till fler allmänna resor, samt att hushållets andra-bil sålts.

Fiat-Tip konkurrerar med kollektivtrafiken

Vanliga uppmaningar från Regeringen, som 2 m distans samt munskyddens mindre betydelse, har ökat allmänhetens ovillighet att använda allmänna bussar. Att myndigheterna även rekommenderar privatpersoner att använda bilen rubbar inte skrota utländsk fordon misstroendet. Men alla av hushållet har inte tillgång till någon bil.

Av den orsaken är det mer centralt än allt annat att fixa fram ännu en äldre Fiat-Tipo, så att alla i hushållet kan åka på ett betryggande sätt. För referenserna i all anseende, fungerar fullmakt nog tvåmeters-riktlinjen för sittande personer. Men för människor i omlopp på besvärliga utrymmen låter det mera som en önskedröm. Därför bör införskaffade av en andrabil ställas i främsta rummet.

Uttjänta Fiat-Tipo rullar vidare

Bra kördugliga Fiat-Tipo med stora CO2gaser och undermålig trafiktrygghet kan i många fall betraktas som skrotbilar. Bortsett från att avregistrera och återvinna fordon har de blivit tilltalande för den olagliga kriminaliteten för otillåten utskeppning speciellt till Mellanöstern. Där är priset i det närmaste elva gånger större än liknande svenska priser. Och det har etablerats en mängd små bilskrot Agnesberg bilverkstäder, som med lätta förbättringar kan få rostiga trafikfarliga Fiat-Tipo godkända genom en bilprovningen. Så kampen råder skrotintyg allaredan för hushållet, som är på jagande efter en prisvärd äldre andra-bil.

Pandemin ändrar förutsättningar för Fiat-Tipo

Legitimerade skrotfirmor, som vanligtvis kasserar bilen för demontering, attraherar bilinnehavare med bildemontering. Några miljövänner har utsett att överlämna personbilarna här med god ansvarskänsla, igenom att avvärja vidare farande av försvagning och mindre trafiktrygga personbilar. Men genom rädslan att resa tåg suget efter den gamla bilen ökat priserna. De utslitna personbilarna kommer att leva på en bilskrotning.

Klimat och ärenden kommer i andra hand av familjens säkerhet under tvungna åkturer. Så dessa prisvärda kördugliga Fiat-Tipo säljs trots stora CO2-utsläpp. Ur natursynvinkel vrids klockan tillbaka otaliga årtionden. Och frågan är oumbärlig. Kommer det förbli så här för jämnan?