Skrotade Subaru-Sambar bilar får make-up

Det nya natursynsättetet har förr avvisat gamla fordon som Subaru-Sambar till bilskroten. Men nu har några årtiondens naturjobb omstörtas. Det är allmänt känt att gamla skrotbilar är den största förstärkande orsaken till de förhöjda föroreningar i luften. CO2 förorsakar växthuseffekten med smältande glaciärer, och ändrar klimatet med naturförstörelse som konsekvens. Statens påtryckningar, som ökade bränsleutgifter och skatter samt trängselskatter har pressat fordonsinnehavare att tänka om mot eldrift. En naturforskare på Motormännen hävdar, att Subaru-Sambar som uppnått 11 års ålder skall lämnas in till en auktoriserad bildemontering för skrotning och återvinning, för att klimatet nånsin skall kunna omvändas. Allt det här har gjort att några sålt familjens andrabil och åker med allmänna bussar främst till arbetsplatsen. Men den aktuella pandemin har editerat den pågående utvecklingen dramatiskt. Försäljningen av billiga begagnade Subaru-Sambar har fått en efterfrågan som aldrig skådats. Människor annonserar om att köpa dessa klimatsyndare. Hur kan denna situation vara rimlig?

Subaru-Sambarkonkurrerar med kollektivtrafiken

Allmänna råd från Regeringen, som 2 meters mellanrum och munskyddens lägre innebörd, har ökat gemene mans motvilja att åka spårvagn. Att folkhälsomyndigheten även rekommenderar gemene man att köra bil ändrar inte skepsisen. Men alla av hushållet har inte möjlighet att utnyttja något fordon. På grund av detta är det mer betydelsefullt än allt annat att införskaffa ytterligare en äldre Subaru-Sambar, så att alla i hushållet kan åka på ett lugnt sätt. För referenserna i all ära, fungerar nog tvåmeters-principen för sittande personer. Men för personer i rotation på trånga områden framställs det mera som en illusion. För den skull bör köpandet av en andrabil behandlas med förtur.

Uttjänta Subaru-Sambar rullar vidare

Bättre besiktigade Subaru-Sambar med stora koldioxidföroreningar och undermålig trafiktrygghet kan i en del fall ses som uttjänta bilar. Frånsett att återvinna fordon har de blivit tilltalande för den organiserade kriminaliteten för lagstridig export speciellt till Mellanöstern. Där är utdelningen cirka tio gånger mer än motsvarande svenska priser. Och det har startats flertalet mindre verkstäder, som med primitiva renoveringar kan få gamla Subaru-Sambar godkända igenom en bilbesiktning. Så konkurrensen existerar redan för hushållet, som är på jakt efter en billig äldre andra-bil.

Pandemin ändrar förutsättningar för Subaru-Sambar

Godkända bilskrotar, som mestadels kasserar fordon för demontering, lockar bilinnehavare med höga ersättningar. Några miljövänner har valt att lämna personbilarna här med gott samvete, igenom att stoppa mer drift av försvagning och lägre trafiksäkra bilar. Men via bilskrot farhågan att åka kollektivt suget efter den gamla bilen höjt priserna. De kasserade personbilarna kommer att leva vidare. Natur och trygghetsförfrågan kommer i andra hand av hushållets säkerhet under beordrade turer. Så dessa bra kördugliga Subaru-Sambar säljs till kunder, som förväntar sig 22 års livslängd . Ur miljöaspekt är det ett steg tillbaka många decennier. Och frågan är oumbärlig. Kommer det förbli så här för jämnan?